Nazwa
szkoły: |
Szkoła Podstawowa nr 150 im. Walerego Wróblewskiego w
Warszawie |
||
Tytuł
projektu: |
„Ruch sposobem na agresję” |
||
Kategoria: |
Sport |
||
Miejsce
realizacji projektu |
|||
Szkoła Podstawowa nr 150 im. Walerego Wróblewskiego w Warszawie |
|||
Opis
projektu |
|||
Cel projektu |
Podniesienie sprawności
fizycznej dzieci i młodzieży, przygotowanie do uczestnictwa w szeroko pojętej
kulturze fizycznej, uczestnictwa w sporcie oraz do odbioru widowiska
sportowego, a także przygotowania do życia w zintegrowanej społeczności,
kształtowanie w młodym społeczeństwie nawyków zdrowego stylu życia,
rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawę. |
||
Kto jest inicjatorem/ autorem pomysłu projektu |
Autorami projektu są: Katarzyna Zarzycka, Dorota Wójcicka. |
||
Do kogo adresowany jest projekt |
Projekt adresowany jest do
dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli Dzielnicy Bemowo. |
||
Działania, jakie będą podejmowane w ramach
projektu |
|
||
Opis zaangażowania uczestników społeczności
szkolnej w realizację projektu |
|
||
Uzasadnienie
potrzeby realizacji projektu |
|||
Charakterystyka problemów związanych z przemocą |
W listopadzie 2007 r. w Szkole
Podstawowej nr 150, w klasach IV – VI, została przeprowadzona anonimowa
ankieta dotycząca zjawiska agresji. Pytania w ankiecie dotyczyły m.in. miejsc
i form przemocy. W ankiecie wzięło udział 157 uczniów. Świadkami agresji jest
35% uczniów klas IV, 25% uczniów klas V, 22% uczniów klas VI. Uczniowie czują
się zagrożeni w obecności starszych uczniów (gimnazjalistów), podczas bójek, popychanek. Najbardziej niebezpiecznymi miejscami w
szkole są łazienki, szatnie, teren przed sklepikiem. Problem agresji istnieje w
naszej szkole. Chcemy temu przeciwdziałać angażując jak największą ilość
uczniów w zajęcia sportowe organizowane na terenie szkoły. |
||
Uzasadnienie wyboru grupy adresatów projektu |
W naszej społeczności szkolnej i
lokalnej pojawiają się
przejawy agresji, które postanowiliśmy wyeliminować prowadząc
zajęcia sportowe. |
||
Uzasadnienie przydatności projektu dla wybranej
grupy adresatów |
Uważamy, że nasilające się
zjawisko agresji należy zastępować rozwijaniem zainteresowań wśród dzieci i młodzieży.
Pozwoli to wyrobić nawyk potrzeby ruchu i czynnego spędzania wolnego czasu. |
||
Harmonogram
działań |
|||
Luty 2008 |
Prowadzenie zajęć sportowych wg
grafiku „Otwarte Obiekty Sportowe” z następujących dyscyplin sportowych:
piłka siatkowa, piłka koszykowa, piłka nożna, 5 h dziennie, od poniedziałku do piątku. |
||
Marzec 2008 |
Prowadzenie zajęć sportowych wg
grafiku „Otwarte Obiekty Sportowe” z następujących dyscyplin sportowych:
piłka siatkowa, piłka koszykowa, piłka nożna, 5 h dziennie, od poniedziałku do piątku. |
||
Kwiecień 2008 |
Prowadzenie zajęć sportowych wg
grafiku „Otwarte Obiekty Sportowe” z następujących dyscyplin sportowych:
piłka siatkowa, piłka koszykowa, piłka nożna, 5 h dziennie, od poniedziałku do piątku. |
||
Maj 2008 |
Prowadzenie zajęć sportowych wg
grafiku „Otwarte Obiekty Sportowe” z następujących dyscyplin sportowych:
piłka siatkowa, piłka koszykowa, piłka nożna, 5 h dziennie, od poniedziałku do piątku. Pokaz nowoczesnych form
gimnastyki, jako sposób na aktywne i ciekawe spędzanie wolnego czasu. |
||
Czerwiec 2008 |
Prowadzenie zajęć sportowych wg
grafiku „Otwarte Obiekty Sportowe” z następujących dyscyplin sportowych:
piłka siatkowa, piłka koszykowa, piłka nożna, 5 h dziennie, od poniedziałku do piątku. Dzień Sportu – współzawodnictwo
sportowe, rozgrywki klasowe (z okazji Dnia Dziecka). |
||
Spodziewane
rezultaty |
|||
Uczeń uczęszczający na zajęcia
pozalekcyjne „Ruch sposobem na agresję” w ramach „Otwarte Obiekty Sportowe”
powinien: -
podejmować
świadomie decyzje o aktywnym spędzaniu wolnego czasu, -
znać zasady
bezpiecznego korzystania z obiektów sportowych, -
odczuwać
potrzebę niesienia pierwszej pomocy, -
przewidywać skutki
własnych zachowań, -
znać i
stosować zasadę fair play, -
odczuwać
potrzebę dbania o higienę osobistą, -
potrafić
rozładować emocje, -
kształtować
poczucie odpowiedzialności za życie i zdrowie własne oraz drugiego człowieka, -
kształtować postawy
współdziałania zespołowego i wzajemnej odpowiedzialności. |
|||