Nazwa
szkoły: |
Gimnazjum nr 86 im. płk Ignacego Augusta Boernera |
||
Tytuł
projektu: |
Internet a
etyka |
||
Kategoria: |
Edukacja z
Internetem |
||
Miejsce
realizacji projektu |
|||
Gimnazjum nr 86 Warszawa |
|||
Opis
projektu |
|||
Cel projektu |
Przeciwdziałanie przejawom agresji
poprzez aktywizację uczniów w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych,
wykorzystanie komputera i Internetu do zdobywania umiejętności i poszerzania
wiedzy z zachowaniem zasad etyki |
||
Kto jest inicjatorem/ autorem pomysłu projektu |
Bożena Krzak, Andrzej Jedziniak |
||
Do kogo adresowany jest projekt |
Uczniów i nauczycieli |
||
Działania, jakie będą podejmowane w ramach
projektu |
|
||
Opis zaangażowania uczestników społeczności
szkolnej w realizację projektu |
Nauczyciele uczestnicząc w
warsztatach, uczą się np. obsługi skrzynek pocztowych, udostępniają te adresy
rodzicom i uczniom; wyszukują strony edukacyjne i fora dyskusyjne, opracowują
informacje, uczą się etyki Internetowej, podczas zebrań z rodzicami, w ramach
pedagogizacji rodziców, nauczyciele przedstawią opracowanie nt. „O etycznym
zachowywaniu się w Internecie ”. Uczniowie uczestniczą w
warsztatach, które przygotowują ich do udziału w debacie szkolnej oraz uczą
się opracowywać informacje wyszukane w Internecie, zamieszczają swoje
opracowania na stronie
www szkoły, uczą się etyki
Internetowej. |
||
Uzasadnienie
potrzeby realizacji projektu |
|||
Charakterystyka problemów związanych z przemocą |
Uczniowie naszej szkoły mają
głównie problemy z agresją słowną i niewerbalną. Niekiedy plotki i
oszczerstwa rozpowszechniane są również za pomocą Internetu. |
||
Uzasadnienie wyboru grupy adresatów projektu |
Projekt adresujemy do całej
społeczności szkolnej, gdyż tylko współdziałając możemy osiągnąć sukces. |
||
Uzasadnienie przydatności projektu dla wybranej
grupy adresatów |
Nauczyciele- poznają kolejną
formę komunikacji, zasady etykiety, zasady wyszukiwania stron; korzystają z
tych umiejętności w pracy z dziećmi i rodzicami; opracowują i przetwarzają
informację, potrafią rozmawiać z dziećmi na temat właściwego posługiwania się
zasobami Internetu. Uczniowie- uczą się etycznego
korzystania z Internetu, wykonują multimedialne opracowania informacji. Rodzice- zyskują kolejną formę
komunikowania się z nauczycielem- mail; poszerzają
wiedzę na temat etycznego zachowania się w Internecie, potrafią rozmawiać z
dziećmi na temat właściwego posługiwania się zasobami Internetu. |
||
Harmonogram
działań |
|||
Luty 2008 |
warsztaty dla
uczniów- „Dobre i złe strony reklamy”- 1 h tygodniowo |
||
Marzec 2008 |
warsztaty dla
uczniów- „Dobre i złe strony reklamy”- 1 h tygodniowo |
||
Kwiecień 2008 |
warsztaty dla
uczniów- „Dobre i złe strony reklamy”- 1 h tygodniowo; Warsztaty dla
nauczycieli- 10 h; Pedagogizacja rodziców |
||
Maj 2008 |
warsztaty dla
uczniów- „Dobre i złe strony reklamy”- 1 h tygodniowo; Debata szkolna |
||
Czerwiec 2008 |
warsztaty dla
uczniów- „Dobre i złe strony reklamy”- 1 h tygodniowo; Podsumowanie
warsztatów. Szkolny Dzień Przeciwko Przemocy. |
||
Spodziewane
rezultaty |
|||
Efektem powinna być lepsza komunikacja
w relacjach uczeń- nauczyciel, rodzic- nauczyciel; ograniczenie zjawiska
agresji w szkole (zwłaszcza przejawów agresji słownej); integracja
społeczności szkolnej |
|||
Zakładany
sposób mierzenia efektów projektu |
|||
Ankieta sprawdzająca, w jaki
sposób prowadzone w ramach projektu działania wpłynęły na ograniczenie
zjawiska agresji w naszej szkole. Aktywność uczniów w debacie
szkolnej. |
|||