Pilotaż Programowanie w szkole

Realizowany przez innowację: „Programowanie drogą do życiowego sukcesu”

 w klasach czwartych oraz w klasie 6a szkoły podstawowej

 

Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej:

·        na wzrost  kreatywności  uczniów, 

·        lepsze zrozumienie i wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,

·        realizacje przez uczniów własnych projektów,

·        rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania

·         wzrost zainteresowania kursami  i  konkursami informatycznymi

 

Działania wykonane:

Klasy czwarte szkoły podstawowej:

Uczniowie klas czwartych zapoznani zostali z językiem programowania poprzez realizowanie wybranych elementów interaktywnego kursu wprowadzającego do programowania ze strony code.org. Zakres i stopień trudności postawionych przed uczniami zagadnień dostosowany był do możliwości każdego z uczniów, przedstawiony był w formie interaktywnej zagadki, w której bohaterami były postaci zaznane dzieciom z bajek. Ta forma zapoznawania z  językiem programowanie jest niezwykle atrakcyjna dla dzieci i wzmacnia naukę logicznego myślenia, niezwykle istotnego w każdej dziedzinie życia.

Znalezione obrazy dla zapytania code org programowanie Podobny obraz

Klasa 6a szkoły podstawowej:

Uczniowie klasy 6A  na lekcjach zajęć komputerowych zapoznani zostali z programem do tworzenia aplikacji na telefony komórkowe App Inventor. Stworzyli mobilną gry Squash i uruchomiali ją na smartfonach. Tworzyli logikę i dynamikę gry. Poznali akcelometr, Losowości oraz utrwalili instrukcję warunkową.

 

 

 

 

Zajęcia okazały się bardzo atrakcyjne, możliwość tworzenia i podglądu własnego programu na telefonie był niezwykle motywujący do pracy. Zakres i stopień trudności postawionych przed uczniami zagadnień dostosowany był do możliwości każdego z uczniów. Tworzony program był rozwijany przez nich w dowolny sposób np. kalkulator prosty wzbogacali o dodatkowe przyciski z działaniami. Uczniowie szybko zauważyli podobieństwo, do znanego im programu, w którym programowali w klasie V –„Scratch”. Innowacja niewątpliwie  wpływa: na wzrost  kreatywności  uczniów,  lepsze zrozumienie i wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, realizacje przez uczniów własnych projektów, wzrost zainteresowania kursami  i  konkursami informatycznymi.