Pilotaż Programowanie w szkole

Realizowany przez innowację: „Programowanie drogą do życiowego sukcesu”

 w klasach 2 gimnazjum

Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej

·         lepsze zrozumienie i wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technicznych

·         realizacja własnych projektów

·         wykorzystywanie technologii  dla własnych potrzeb

·         kreatywność  uczniów

·         wzrost zainteresowania kursami  i  konkursami informatycznymi

 

Działania wykonane:

 

1.      Używamy do programowania Pytona. Realizowaliśmy następujące zagadnienia programistyczne: polecenia ord(a) i chr(a) w Pytonie, szyfrowanie wiadomości kodem znakowym, zastosowanie pętli „for”, szyfrowanie wiadomości Szyfrem Cezara, sprawdzanie warunków działania programu (if), pisanie procedur bezparametrowych i z parametrem, definiowanie programu rysującego trójkąt i kwadrat, korzystanie z tych definicji podczas budowania programu rysunku złożonego, kolorowanie rysunku, wykorzystanie polecenia pierwiastek do rysowania trójkątów, losowość, rekurencja, spirale.

 

2.      Uczniowie zawsze dostawali zadania dodatkowe do samodzielnego rozwiązania.

3.      Zadania są dopasowywane do możliwości ucznia i stosowane jest stopniowanie trudności.

4.      Podczas innowacji pozalekcyjnej uczniowie wzmacniają kompetencje programistyczne.

5.      Uczniowie mogą wykorzystać swoje umiejętności do startu w konkursie kuratoryjnym Logia.

6.      Uczniowie zostali poinformowani o przydatności używanego języka programowania w życiu.

7.      Organizacja konsultacji dla uczniów rozwiązujących zadania.

8.      Udział w warsztatach informatycznych organizowanych przez WAT.

9.      Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych.

10.  Udział w ogólnopolskiej akcji Mistrzowie Kodowania.

11.  Udział w Europejskim Tygodniu Kodowania.

12.  Udział w światowej Godzinie Kodowania.

13.  Udział w akcji „Dzień Bezpiecznego Internetu”.

14.  Korzystanie ze szkolnej platformy edukacyjnej do prowadzenia lekcji informatyki i kursów programistycznych (http://moodle.zs46bemowo.szkolnastrona.pl).

15.  Udział w Szkolnym Święcie Talentów.

16.  Udział nauczycieli w warsztatach i seminariach, podnoszących ich umiejętności algorytmicznego rozwiązywania problemów.

17.  Korzystanie ze stron edukacyjnych o programowaniu (np. https://www.minstructor.pl, http://www.epodreczniki.pl ) .